Navštivte také náš nový web www.poruchy-uceni.cz
Psychiatrie
Psychiatrická ambulance
Speciálně pedagogická péče pro děti předškolního a školního věku. Již v předškolním věku se projevují u dětí některé znaky, které svědčí o budoucích potížích ve školní práci (například špatné držení tužky, zvýrazněná aktivita, nepozornost, poruchy řeči, vysoká unavitelnost nepřiměřená věku atd.) Později se mohou vyvinout ve specifické poruchy učení či chování. Proto je lépe začít s nápravou či cvičením již v předškolním věku. Potíže, které se objevují u dětí školního věku bývají často již diagnostikovány, ale dále terapie a náprava neprobíhá. Je možné se individuálně či skupinově věnovat dané problematice. Správně nastavené techniky práce s dítětem může potíže odstranit.
- náprava specifických poruch učení
- možnosti reedukace, kompenzace
- poradna a náměty pro rodiče a učitele dětí základních škol (jak pracovat s dítětem)
- řešení výukových a výchovných problémů na 1. a 2. stupni ZŠ
- otázka jak se učit (žáci základních a středních škol)
- prevence školní neúspěšnosti - práce s dětmi předškolního věku, dobrý start, hrátky před školou - školička
Poradna
Psychoterapie
DĚTI - V rámci psychoterapie dětí používáme různé techniky. Otevíráme skupinovou i individuální terapii - podle potíží klienta. Jedním z nejčastějších technik u nás používaných je arteterapie, se kterou máme několikaleté zkušenosti.
Arteterapie - léčba uměním jako speciální druh psychoterapie. Její psychoterapeutický význam je v tom, že má upravovat narušenou činnost lidského organismu psychologickými prostředky. Arteterapie využívá výtvarného projevu jako hlavního prostředku poznání a ovlivnění lidské psychiky a mezilidských vztahů. V podstatě jde o jednu z forem tzv. činnostní terapie. Hlavní výhodou práce s dětmi je absence nutnosti verbalizace problému - dítě prostě "vykreslí" svou momentální situaci a ukáže, jak vnímá okolní svět a své místo v něm. Naše centrum se snaží pracovat a dále rozvíjet Kyzourovu rožnovskou arte-metodiku, která vychází z předpokladu, že změnu výtvarného výrazu následují změny i v ostatních oblastech projevů člověka. Arteterapii u nás provádí absolvent Univerzity v Olomouci, bakalářského studia s několikaletou praxí a zkušenostmi v arteterapii. Arteterapie je ideální podpůrnou terapií pro EEG-Biofeedback.
Funkce arteterapie:
- diagnostická
- terapeutická
Formy arterapie:
- individuální
- skupinová
Co nám dětská kresba může říci:
kresba může poskytnout orientační informaci o celkové vývojové úrovni dítěte. Může sloužit jako rozpoznávání či sledování globálního vývoje rozumových schopností dítěte.
kresba je užitečná pro zjištění úrovně senzomotorických dovedností, respektive vývoje jemné motoriky a vizuální percepce (oční vnímání, poznání).
kresba může signalizovat způsob citového prožívání, tj. tendenci k určitému emočnímu reagování i aktuální citové ladění.
kresba je užitečným nástrojem k poznání určitých specifických vztahů a postojů, které dítě leckdy nechce nebo ani nedovede projevit jinak, například o nich vyprávět. (Vágnerová, M., 2001)
DOSPÍVAJÍCÍ - Soustředíme se na problematiku drogových závislostí a nejen jich. To co může připadat dospělému jako triviální potíž, může být u dospívajícího velkým, nepřekonatelným problém. Léčba duševními prostředky, která řeší vztahy mezi rodiči a dětmi, výchovné nedostatky, poruchy chování, jakož i otázkami velmi těsně spjatými s duševním zdravím člověka. S dospívajícími pracujeme různými technikami, například technika psychoterapeutického rozhovoru, kde klient otevírá své potíže, které rozebíráme a snažíme se o navození správného jednání v běžném životě. Velice důležitý je právě vztah terapeuta a klienta, na který klademe značný důraz.
Psychoterapii u nás provádí proškolený personál s několikaletou zkušeností (lékař, speciální pedagog a arteterapeut).